Inzicht

Zet duurzaamheid op de kaart

Duurzaam ondernemen wordt steeds belangrijker, ook in de horecabranche. Heeft een potentiële klant geen voorkeur voor jouw horecagelegenheid of die van jouw concurrent, dan kan duurzaamheid zomaar de doorslag geven. Duurzaam zijn is belangrijk, maar hoe laat je aan de gast zien dat je duurzaam bent?

Koop je alleen duurzaam vlees in? Gebruik je alleen seizoensproducten? Zorg je voor zo min mogelijk voedselverspilling? Dat geeft een goed gevoel. De kunst is om dit gevoel ook op jouw gasten over te brengen. De vraag is alleen: hoe communiceer je dat je zo duurzaam bent? Je kunt overal posters, bordjes en andere communicatie-uitingen op ooghoogte in jouw restaurant hangen, maar zo wordt de inrichting al snel onrustig en onoverzichtelijk.

Communiceer met een mat

Communiceren kan ook via een design mat: dit is een schoonloopmat die je kunt laten bedrukken met welke tekst of afbeelding die je maar wil.

De mat houdt vuil tegen en brengt tegelijkertijd een boodschap over op de gast. ‘Een beter milieu begint óók bij ons’ of ‘wij bereiden alleen duurzaam vlees’. Het zijn uitingen die je prima op een mat kwijt kunt. Zo weten klanten daadwerkelijk van de duurzame kant van jouw horecagelegenheid. En zeker klanten die zich bezighouden met duurzaamheid kun je zo makkelijker aan jou binden.

Een duurzame bedrijfsvoering geeft niet alleen jouw gasten een goed gevoel, het heeft ook een positieve invloed op jouw medewerkers . De kans is groot dat ze trots zijn op hun werkgever, die laat zien zijn verantwoordelijkheid te nemen voor mens en milieu. Zonder gewetensbezwaren kunnen ze achter het restaurant staan. Dit positieve gevoel geven ze ook door aan de gasten.

De duurzame huurmat

Met een mat kun je dus communiceren over duurzaamheid. Ook lever je als bedrijf een grote bijdrage aan het milieu wanneer je gebruik maakt van de service van Elis Nederland. Een mat kopen is namelijk een stuk minder duurzaam dan een mat huren. Elis Nederland is een dienstverlener op het gebied van vloermatten. Wij verlengen de levensduur van matten aanzienlijk door ze op de juiste wijze te wassen en te onderhouden.

Full service

Wij wisselen de gebruikte mat periodiek voor een schoon, identiek exemplaar. De gebruikte mat reinigen en checken we. Indien nodig repareren we deze. Zo blijft de mat drie tot vijf jaar in goede staat, zonder concessies te doen aan de kwaliteit of uitstraling. Dat is veel duurzamer dan het kopen van een mat, ook als deze duurzaam geproduceerd is, die je na een jaar weer weggooit.

Wat kunt u nog meer doen?

Ondanks dat je waarschijnlijk al heel duurzaam bezig bent, is er misschien nog meer wat je kunt doen. Denk aan Cradle to Cradle dispensers op het toiletgerecycled toiletpapier of duurzame luchtverfrissers. Bij de productie van de geurlijn van Berendsen zijn geen oplosmiddelen, brandstoffen, of schadelijke organische verbindingen gebruikt. Daarnaast werken onze geurcapsules zonder batterijen en zijn ze allergievriendelijk. Bovendien zijn ze biologisch afbreekbaar. Hierdoor zijn onze luchtverfrissers onderscheiden met de Green Apple Award, een prestigieuze onderscheiding op het gebied van duurzaamheid.

Meer weten?

Wil je meer weten over design matten, onze dienstverlening of wil je advies op maat? Vul onderstaand contactformulier in. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact op. Je kunt ons ook bellen via 0800-273637 (op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur) of e-mailen naar nl-ede.customer.service@elis.com.