Inzicht

Meer waardering voor facility begint op het toilet

Kleine veranderingen aan de kantoorfaciliteiten kunnen er al voor zorgen dat medewerkers zich prettiger op kantoor voelen. Hierdoor ervaren ze meer werkplezier en stijgt de waardering voor het facilitair bedrijf. Maak een goede start met de volgende 4 tips voor een optimale toiletbeleving:

1.      De kracht van kleur

Veel kantoortoiletruimtes bevatten neutrale en onopvallende kleuren. Praktisch voor het schoonmaken, maar het maakt de ruimte al snel sfeerloos. Kleur doet iets, juist op het toilet. Antraciete of paarse kleuren creëren een chique uitstraling, terwijl rood of groen het toilet een frisse look verschaft. Bijkomend voordeel is dat gekleurde dispensers ervoor zorgen dat medewerkers hun handen beter wassen en drogen. Dit beperkt bacteriespreiding op kantoor en reduceert ziekteverzuim.

2.      Constante geur

Ruikt het niet fris op een toilet? Dan zijn mensen eerder geneigd om te denken dat het toilet niet schoon is. Geur is erg belangrijk voor een positieve beoordeling van de toiletruimte. Het prettigst is als het toilet is voorzien van een luchtverfrisser die een constante geur verspreidt. Minstens zo belangrijk is om deze geur in frequentie te wisselen voor een andere geur. Dit voorkomt geurgewenning.

3.     Maak het toilet zichtbaar

Een designmat vóór de toiletruimte maakt deze beter zichtbaar. Toileticoontjes maken duidelijk waar de wc is bij hoge nood. Helemaal helder is de boodschap als op deze matten een dames- of herenicoon geprint is. Uiteraard is ook voor unisekstoiletruimtes een icoon op maat mogelijk.

4.      Ga voor 100% hygiëne

Een schoner bedrijfstoilet en een betere handhygiëne zorgen voor minder verspreiding van bacteriën en daardoor voor een lager ziekteverzuim. Verschillende producten verhogen de hygiëne binnen uw bedrijf:

• Non-touch dispensers verhogen de hygiëne, doordat de toiletbezoeker de dispenser niet hoeft aan te raken;
  • Een toiletbrilreiniger zorgt ervoor dat de toiletbril altijd schoon is;
  • Kies voor een toiletborstel die periodiek gewisseld wordt voor een nieuw exemplaar. Hierdoor beschik je altijd over een hygiënische toiletborstel;
  • Een handdesinfectiedispenser buiten het toilet verwijdert de laatste aanwezige bacteriën van de handen. Na deze plezierige toiletgang kan een tevreden medewerker weer geconcentreerd aan het werk.