Elis Nederland breidt marktpositie ongediertebestrijding verder uit met overname Hexapoda Ongediertebestrijding B.V.

Multi-service dienstverlener Elis Nederland heeft per 1 april jl. Hexapoda Ongediertebestrijding B.V. overgenomen. Hexapoda is een gevestigde naam in de ongediertebestrijding met meer dan 30 jaar ervaring. Met deze overname vergroot Elis Nederland haar marktpositie in de ongediertebestrijding. De heer en mevrouw Zuidema, oprichters van Hexapoda Ongediertebestrijding B.V., blijven verbonden aan de organisatie.

Elis Nederland helpt haar klanten succesvol ongedierte te bestrijden, waarbij de focus ligt op kwaliteit en preventie. “Elis Pest Control ontzorgt haar klanten, waarbij we de kwaliteit van onze dienstverlening centraal stellen. Deze overname past bij onze groeistrategie”, zegt Jaap Jansen, General Manager van Elis Pest Control. “Elis Nederland en Hexapoda hebben dezelfde werkwijze voor ongediertebestrijding, waarbij de kwalitatieve dienstverlening altijd centraal staat. We kijken er naar uit om samen aan een succesvolle toekomst te werken”, geven de oprichters aan.

Kwaliteit staat voor Elis centraal
Bij Elis Pest Control staat kwaliteit altijd bovenaan, met een persoonlijke benadering om de klant te ontzorgen, ook als daar een stap extra voor nodig is. Door de landelijke dekking van Elis is de organisatie in staat om snel, effectief en verantwoord te handelen. Met de duurzame service, die aan de strengste eisen (BRC/IFS/GMP/FSSC22000) voldoet, levert ze altijd een maatwerkoplossing voor haar klanten.

Veilig en hygiënisch werken
“We zien dat hygiëne en duurzaamheid belangrijker zijn dan ooit, ook bij het bestrijden van ongedierte”, aldus Lars Kamphuis, Managing Director van Elis Nederland. “Dankzij de circulaire dienstverlening kunnen klanten van Elis met al hun vraagstukken terecht voor een duurzame oplossing op het gebied van veilig en hygiënisch werken. Of het nu gaat om de veiligheid van medewerkers, de hygiëne van een (eind)product of het bestrijden van ongedierte.”

Hexapoda B.V. part of Elis
Voor de klanten van Hexapoda zal de kwaliteit van de dienstverlening ongewijzigd blijven. De primaire focus ligt op het delen van kennis en ervaring en het integreren van de werkzaamheden zodat Elis Pest Control haar klanten nog meer kwaliteit kan bieden. De onderneming gaat na de overname verder onder de naam Hexapoda B.V. part of Elis.

Over Elis
Elis is een internationale multi-service dienstverlener die oplossingen biedt op het gebied van textiel, hygiëne en facilitaire diensten. Elis is actief in Europa en Latijns-Amerika en is marktleider in de meeste landen waarin zij actief is. In totaal heeft Elis 45.000 professionals lokaal in dienst op 440 productie- en servicecentra in 29 landen. Elis werkt voor organisaties van alle groottes en in alle sectoren en biedt de volgende diensten: bedrijfskleding, sanitaire bedrijfshygiëne, vloerhygiëne, industriële poetsdoeken, cleanroom oplossingen en ongediertebestrijding. Elis staat genoteerd op de Euronext beurs van Parijs.